Het Wehrmachthuisje gelegen in Someren-Heide vertelt het verhaal achter de luchtoorlog boven de Peel en laat zien hoe het de spin in het web is van de vele monumenten bij crashplaatsen in de omgeving.

In dit huisje proef je de sfeer van de Tweede Wereldoorlog in een klein dorpje aan de rand van de Peel. Duitse soldaten waren er gehuisvest voor de bediening van een zoeklicht. Dat zoeklicht maakte deel uit van een verdedigingslinie tegen de geallieerden.

Stichting Het Wehrmachthuisje benaderde me voor het ontwikkelen van een logo en huisstijl. Daarnaast wilde zij graag diverse banners en reclameborden voor de opening van dit bijzondere nieuwe plekje.

Locatie:
Someren-Heide
Productie:
juli 2019
Dienst:
Logo & huisstijl
Toepassing:
Website en reclame
Evelien Thijssen heeft voor Stichting Wehrmachthuisje Someren-Heide de complete huisstijl ontworpen. Ze heeft eerst overleg met ons gepleegd om duidelijkheid te krijgen wat onze huisstijl moet uitstralen. Na een aantal ontwerpen met voorbeelden hebben wij onze keuze kunnen maken. Ook na het maken van een keuze geeft ze nog mogelijkheden om bepaalde details te wijzigen. Wij zijn erg onder de indruk van de manier waarop onze huisstijl tot stand is gekomen en zijn zeer tevreden, zelfs erg blijf met het resultaat! marketing commissie wehrmachtshuisje

Wehrmachtshuisje huisstijl

Het zoeklicht is het meest opvallende aan dit wehrmachtshuisje. Vandaar dat dit element niet alleen in het logo, maar ook in de rest van de huisstijl zichtbaar is. De schuinse transparante kleurvlakken staan voor de lichtbundels van het zoeklicht. Daarnaast zie je telkens vier huisstijlkleuren terugkomen zodat alle uitingen van dit merk een mooi geheel vormen en herkenbaar worden voor de kijker.

Hieronder een aantal beelden van reclameborden en banners op locatie.

Wehrmachtshuisje overdracht huisstijl

Bij een kennismakingsgesprek werd aangegeven dat één van de bestuursleden graag in de toekomst verder wilde gaan met alle grafische uitingen. Tijdens het ontwerpproces heb ik rekening gehouden met de software die deze klant bezit en de ervaring die hij daarmee heeft. Om de Stichting nog beter te helpen in de toekomst met hun huisstijlelementen heb ik deze opgezet in een huisstijlhandboek. Daarin staan alle richtlijnen beschreven over teksten, beelden en de vormgeving van de huisstijl. Inclusief voorbeelden die zij konden gebruiken wanneer er een nieuwe flyer e.d. gemaakt dient te worden.

Hieronder enkele voorbeelden van zo’n huisstijldocument;